Eating and Socializing weekend

Ni som tycker att min blogg har varit en matblogg hitills, nu ska ni få höra! De där förra inläggen är ingenting jämfört med hur detta kommer vara ;)
Efter jobbet på fredagen gick jag till Christian för att möta upp sex andra kompisar för att gå ut och äta. Eftersom jag äter havregrynsgröt och soppa på veckodagarna måste jag nästan unna mig något på helgerna för att överleva;)
Vi gick till en restaurang som heter Dillinger´s. Där satt vi ett bra tag. Jag beställde in mega räkor till förrätt och en stake till huvudrätt. När de säger att "todays special is stake with..." så tänker man en liten köttbit. Men nej nej nej, man fick en halv kalv på sin tallrik! Misstolka mig inte nu, detta är en bra sak, en stor medium rare stake med god potatismos, sparris och ett glas rödvin till det. Behöver jag säga något mer?
Jag åt dock inte upp hela, jag ville, men ibland tar det stop konstigt nog. Efterätt blev det inte talan om :p hamnade i matkoma och somnade så fort huvudet hade nuddat kudden.
I lördags sov jag till 11, 11.30 så himla skönt! Gjorde lite gröt till frukost sen så gick jag för att möta upp Christian, Sara, Daniel och Alan för en trip till IKEA. Yes ni hörde rätt, IKEA i Irland amazing stuff. Jag behövde egentligen ingenting det var mest kul att åka dit för sällskapet. Vi köpte iaf massor med pepparkakor, glögg och knäckebröd! ;) Vi stod vid ett stånd och drack glögg och lyssnade på en kvinna som förklarade för oss på engelska vad glögg var för något, enligt henne kunde man dricka det när som, hon själv hade börjat för en månad sedan. Där ser man.. Tur att hon inte frågade var vi var ifrån.
¨
Efter IKEA åkte vi till köpcentrumet Dundrum, de hade pyntat massor. Jag fick verkligen en julkänsla utav att bara vistas där. Åt en bättre pasta där och sedan strosade vi runt lite. Blev enbart fönstershopping för min del, tråkigt men sant.
Efter den lilla mysiga trip åkte alla hem till sig, jag och Christian låg på hans säng åt pepparkakor i mängder och kollade på serier. Tog en låång powernap för att sedan vakna kl 23.00 och gå till Dylan's, ett lyxigare hotell som har en grym hotell launch som man kan lyssna på lugn musik och dricka drinkar. På Dylan's mötte vi upp samma gäng plus några fler. Där satt vi, drack drinkar och snackade skit till ca 2.00.
Söndagen var skön, eftersom vi somnade vid 4 ungefär, blev det att sova till 12.00! Vaknade utvilad och gick med Christian och två andra kompisar till Expresso House, ett brunch ställe. Beställde scramble eggs men bacon och toast så himla gott! De hade hur mycket goda grejer som helst men jag blev för mätt. Blir mätt så snabbt nu för tiden inte bra :P eller så är det nog det annars hade jag nog rullat fram.
Efter denna underbara brunch gick jag med lite kompisar på stan och satte oss sedan på Queen of Tarts, jag måste beställa något annat än deras blackberry and apple scrumble pie nästa gång! Så god är den men det är dags att pröva något annat på menyn!
Efter detta gick jag och Christian och åt en jätte god burito och bio på det och helgen var fulländad.
Moneyball, grym film som är värd att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0