Calm weekend!

Denna helgen har varit lung, så himla skönt!

Fredag
Dock började inte min fredag så bra! När jag steg av tåg stationen för att ta min cyckel så såg jag att någon hade varit där och pillat på den!! De hade tagit bort en skruv som håller upp sätet, jäkla knackers (små irländska satungar runt 12-16år) eftersom jag har en hopfällbar cyckel så är ju denna skruv lite speciell! Förstår inte vad de skulle med den till!!
När jag hade gått hem med cyckeln så lagade jag lite mat snabbt för att sedan packa ihop grejerna för att åka till Christian. Vi gick hem till en kompis och åt thaimat och drack lite vin. De andra fortsatte vidare men jag och C gick hem till honom och kollade på film hehe party poopers? =)


Lördag
Älskar lördagarnas matmarknad!
Den här gången provade jag "Health Kick" smoothiesen. Det var dock inget bra val, den smakade tvål blää..
Morot, äpple och ingefära är ingen bra kombo!!

Sen köpte vi varsin fajitas och gick till kanalen och åt den i solen :)
Den bruna röran som inte ser så smaskig ut är jätte god! Det är någon bönröra!


Sen var det dags för mig att gå och fixa min cyckel!
De var jätte snälla! Han hittade vilken del jag skulle ha, satte dit den, pumpade mina däck och dammade av cyckeln så att den glänste lite. Jag frågade när han var klar hur mycket jag blir skyldig honom? Han skakade på axlarna och sa "Eh, 3euro".
Nu är min lilla bike återställd och jag kan använda den igen!
Älskar den! Den ser helt söndrig ut när den är hopfällbar :p
Vädret slog om helt på eftermiddagen och det började spöregna och det slutade inte!
Ett bio väder helt enkelt! Så istället för stake saturday blev det cinema saturday, vem sa att man inte kan flytta om traditioner lite hur man vill :P
Det blev:
Jag har sett första filmen och nu då sista haha.. Jag gillade verkligen sista filmen det var riktigt bra, jag ska nog se de andra filmerna också någon dag =)
Man kan köpa lite vad som helst på bion. Marcus köpte en jätte korv!! Största jag sett!
Söndag
Detta var regnets dag...
Jag och Christian gick ner till stan för att hitta en bok till mig att läsa, köpte boken "Jimmy Choo Story" verkar bra :) Sedan åt vi jätte goda creps med gravad lax och någon sås på mmmmm!
Efter det gick vi till de har såååå himla god choklad här!
Sen gick vi hem till C och åt choklad och läste våra böcker, myyys!


Söndag

I söndags hade Kristina och Cecilia deras hejdå middag eftersom båda ska flytta hem till Sverige. Kristina sitter nog redag på planet as we speak och Cissi åker hem nästa söndag :(
De valde iaf bästa stället att ha hejdå middag på, Market Place, så himla god tapas! Vi var jätte hungriga allihopa och de kom bara in med mer och mer tapas.
Det kom in mer tallrikar med mat efter detta men jag var så hungrig och ville pröva allt så fotningen kom lite åt sidan!
Sangriiia :) såå gott!
Man har alltid en extra mage för lite efterrätt!
Pannacotta för Annelie och varm smuldegspaj med blåbär och något mer för mig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0