Super nice weekend!

Den här helgen har varit super duper bra! Det känns som om den har varit jätte lång :D
Vi tar den från början:
Jag gick med lite kompisar på bio. Fredags bio är alltid nice! Man är trött efter veckan som gått, man vill vakna upp pigg på lördagen för att få ut så mycket av helgen men man vill fortfarande hitta på något på fredagen jaaa då är bio ett väldigt bra fredags nöje gott folk!
Vi såg filmen Maschine Gun Preacher. Att tyda på namnet och bilden verkar denna film bara handla om en sak, vapen. Men så var inte fallet lyckligtvis. Den var hur bra som helst. Utspelas på en verklig händelse, en man som bygger upp ett barnhem i hmm afrika? Jag är så dålig på de länderna, men men det spelar ingen roll. Den var jätte bra iaf och måste ses!
I lördags vaknade jag pigg som aldrig förr! Gjorde upp värsta planen på morgonen, Filip gick och köpte frukost, Christian gick och gymmade och jag låg kvar i sängen. Sen så gjorde vi i ordning frukost och åt medan solen sken utanför, mmmm fin lördags morgon (12.00)
Sen på dagen satte jag mig på Starbucks och filade på en presentation som jag ska ha den 14e nov. Jag har sökt en roll som rekryterings konsult och ska jag ha intervju +en power point presentation om hur jag skulle gå tillväga för att locka några Dutch människor till en roll på HP. Rätt kul uppgift, får använda mig av mina marketing skills jag lärde mig på Sälj och Marknads Högskolan ;) När jag satt på cafét och knappade på min dator så slog det mig, vad roligt det är att plugga egentligen. Jag ska nog göra det till hösten nästa år :)
På kvällen gick vi några stycken till Fallon and Byrnes, till deras vinkällare. Det var första gången för mig i lördags och jag älskade det! Dit ska jag ta med mamma och pappa när de kommer på besök :D
Trevlig lördag :)

I söndags var det jätte skönt väder här i Dublin, solen värmde på rätt bra! Så jag och några kompisar bestämde oss för att ta en lång promenad! När vi gått en bit, satte vi oss på en bänk, slöt ögonen och riktade huvudet upp mot solen. Där satt vi ett tag och värmde oss. En väldigt bra start på söndagen måste jag säga!
Efter detta gick jag och Christian hem till mig för att hjälpa mig packa eftersom jag ska flytta idag :D Allt som allt gick packningen på ca 1h. Massor med kläder och skor men allt gick förvånansvärt snabbt! Sen bjöd jag honom på en stor fika som tack för hjälpen :)
Vi hann också med en bio i söndags, In Time. Den var bra. Jag gillar ideén med filmen. Men de kunde gjort den lite bättre. Ingen film man måste se men kan va kul att ha sett den.
Efter bion gick jag, Christian och Marcus till ett jätte nice ställe för att äta något, Nandos (ny öppnad). Jag vet inte riktigt vad jag kan kalla restaurangen men de hade allt från, pitabröd, fajitas, hamburgare och sallad, sen kunde man välja vilket kött man ville och vilken sides man ville. Jätte gott var det! Första gången jag var där men definitivt inte sista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0