Weekend 30 Sep - 2 Okt

Den här helgen har varit grymt bra trots att det regnade hela helgen nån stop!!


Tanken var att vi skulle gå på oktober fest men kön var hur lång som helst och regnet öste ner!


Så vi stog utanför festen där de hade all mat och andra goda grejer!
Det var inte heller helt fel ska ni veta, åt goda Créps..



..lite godis..

vet inte riktigt vad det här brödet heter men det var jätte gott!!

Tryckte även i oss varsin korv när vi ändå var i farten!



Efter all mat och drick stod toalett högt upp på listan men kön dit var också oändligt lång så det blev närmare att gå hem istället ;)
Denna lördag blev en samla-vuxen-poäng-lördag.
Vi gick till en bar som hette The Library pub. Det är precis som namnet säger att det är, det är en pub som ser ut som ett bibliotek. Det var rätt coolt, gammal brittisk inredning, när man kommer in så är det en gammal gubbe i receptionen som hälsar på en och man går upp för en trappa. Där inne är det rätt tyst så man pratar i normal samtalston medan man dricker drinkar. Jag gillade stället, väldigt chill!
Efter Library pub gick vi och åt middag på ett fint ställe och satt där rätt länge.
Sedan gick vi till en annan pub och stannade där en liten stund för att sedan ta taxin och åka hem.
Eftersom lördagen blev så lugn var man pigg och fräsch på söndagsmorgonen!
Jag och Christian var själva hela söndagen och det var helt perfekt!
Gick och åt frukost på "The bagel café", de har jätte goda bagels och jätte många olika att välja mellan!
Sen blev det dags för bio! Vi gick på den tidigare bion 15.30 men det passade perfekt för när filmen var slut så var det fortfarande kvar mer av söndagen!
Jag gillade den här filmen jätte mycket verkligen, den var mysig, rolig, och ibland så ville jag gråta (men det är nog bara jag :p)
Efter bion gick vi och handlade mat för att göra TACOOOS! Min favorit maträtt genom tiderna!
En hel helg av regn och söndagen slutade såhär, inte illa. Jag kommer nog aldrig förstå mig på det här vädret i Ireland, det känns som det börjar bli varmare nu. Jag har på mig mindre kläder nu än vad jag hade i juli månad.
Det blev till och med över så att jag kunde ta med mig till lunch idag.
Mmmmmmmmmmmmmmmmmm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0