2 interviews, 2 job offers

Jag har varit på två intervjuer sammanlagt, det har kännts som mer men det är nog för att de har haft flera steg.
I fredags fick jag reda på att jag fick jobbet hos båda företagen. Egentligen skulle jag blivit glad över detta men problemet är att man måste börja med kommission hos båda företagen. Sen när man fått en högre position eller när de ser att man förtjänar en högre position så får man en bas lön.
Jag hatar komission, verkligen hatar det av hela mitt hjärta! Jag blev därför så sjukt besviken när de sa detta! Jag funderade under hela helgen vad jag skulle göra och kom fram till att så länge de kör enbart komission så är svaret tack men nej tack. Jag skrev ett mail till de och sa detta och frågade om det gick att förhandla? Troligtvis kommer de säga nej :P men vad har jag att förlora?
Vi fick även ett mail idag att vi kan söka det här jobbet som vi har men i Sverige när de flyttar tillbaka kontoret dit. Mamma och resten av gänget hade säkert blivit jätte glada över det här men jag trivs så bra här i Dublin och att bo utomlands så det tar emot att söka.. Men man kan ju alltid ha det som back up plan. Har en del andra planer i mitt huvud också men dessa avslöjar jag när jag vet lite mer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0