A weekend to remember

Den här helgen har var en bland de bättre helgerna! Det är måndag nu och ändå sitter jag här på jobbet med ett leende på läpparna. En helg att minnas helt enkelt.
Helgen började i Fredags. Vi skulle fira Ruth för att hon hade fyllt år. Även om hon inte ville bli uppmärksammad, ha tårta, ballonger eller en födelsedags sång så fick hon allt detta ändå. Frivilja? Nej, inte den här gången.
Vi började i Moas Mansion och gick sedan vidare till en klub där vi hade bokat bord, Krystals. Alla klubbar här i Dublin brukar stänga kl: 02.00 eller max 02.30 men inte Krystals i fredags, det stängde kl: 04.00 därför stannade vi givetvis till stängning!
Tårtan hade ljus men Ruth var snabb på att blåsa ut de och ta bort de.
Koncentration till 100!
Trixning med ballong är ett måste! Tre sjärnor på detta ser ni här nedan!
Och så tog det roliga slut... dags att gå ut!
Festen fortsatte på nästa kamera lins!
Denna kamera är i Sverige nu så jag antar att det som hände här efter i Dublin stannar i Ruths kamera ;)
I Lördags var jag med Marcel på Zoo! Jag har velat gå till det Zoo:t ett bra tag nu men har aldrig fått chansen. I lördags var det ca: 23 grader varmt hela dagen därför fanns det ingen ursäkt att inte gå!
Sötapa!! Jag har kommit på vad min dröm är, det är att få hålle en sån här liten sak!
Nästa dröm är att ta hem den och behålla den men jaaa drömmar är väl till för att drömmas ;)
Efter Zoo:t gick vi hem till Marcel för att käka, baka cookies och kolla på film.


Ser lovande ut!

Det vi inte hade räknat med i ekvationen var att de har en tendens att växa när de är i ugnen ;)

Men som alltid (nästan iaf) det är ju inte utsidan som räknas eller hur ;)

Filmen vi såg var "UP", det var den absolut mysigaste filmen jag sett!


Söndagen började lite segt men blev till det bättre sen.
Var på bio på kvällen med Christian och såg Waaaarriiooor! Den var så sjukt bra! Man var så inne i filmen och typ nervös! Det var dock en riktigt killfilm, de tjejer som var där 3, var där med sina pojkvänner! Det är nog namnet som gör det men tjejer, lyd mitt råd, se den!
Om inte för filmen så för.... ;)
På väg till bion så såg vi en vägg där det stod "I am afraid" och då har människor skrivit in vad de är rädda för. Ännu en sak varför jag gillar Dublin, det finns alltid något nytt att se även om man har gått förbi samma ställe 100ggr om.

När man står och läser vad alla har skrivit så kan man inte hjälpa att tänka vad på man själv är rädd för.
Finns massor med saker men om man ska välja en sak så är jag rädd för vad som ska hända i framtiden, att det inte blir så som jag har tänkt ut att det ska bli.


Kommentarer
Postat av: moa

Haha, apan ser ju sjukt arg ut!

2011-09-29 @ 10:19:19
URL: http://moamedm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0